biceps-zin.pl

Poprawnosc cwiczen

Poprawnosc cwiczen

Poprawnosc cwiczen

Poprawność ćwiczeń wymagana jest zwłaszcza po to, aby nie doszło do kontuzji czy też nadwyrężenia mięśni. Musimy pamiętać, że istotnym aspektem okazuje się być chociażby kolejność wykonywania treningowych wyzwań. Niezbędne jest to aby uzyskać nie skutki uboczne, zaś odpowiednie, spodziewane i pozytywne rezultaty. Przede wszystkim warto mieć na względzie, że niesamowicie ważna jest kolejność realizowanych ćwiczeń w danym treningu. Musimy najpierw poćwiczyć tak, ażeby nie forsować od razu mięśni, ale zrobić skuteczną rozgrzewkę a dopiero później skoncentrować się na budowie tkanki mięśniowej.

Jeszcze jedna kwestia to to, aby na wstępie zwrócić uwagę przede wszystkim na realizację ćwiczeń złożonych na jakie składają się przysiady, wyciskania, a dopiero później robić powinniśmy ćwiczenia izolowane typu rozpiętki czy też ćwiczenia, które robi się z wykorzystaniem profesjonalnego sprzętu kulturystycznego. Kolejny rodzaj ćwiczeń to z kolei meczenie mięśni, czyli typowe podnoszenia itd. Warto również pamiętać o tym, żeby wykonywać ćwiczenia na identyczną grupę seria po serii.

W ten sposób możemy najpierw zakończyć sekwencje poświęcone danym grupom mięśniowym, a co za tym idzie uzyskać rzeźbę mięśni w stosunkowo szybkim czasie. Istotne jest także, aby nie zapominać o dokładności ćwiczeń i nie starać się forsować mięśni czyli nie lekceważyć zaleceń co do robienia sobie przerw regeneracyjnych. Intensywność ćwiczeń składa się z ilości konkretnych serii, ilości powtórzeń w danej serii, odpowiednie obciążenie, przerwy i czas ich trwania między sesjami ćwiczeń a także tempo ruchu w trakcie realizacji ćwiczeń. Nie możemy doprowadzać do takiej sytuacji, że nasze mięśnie będą rozluzowane albo wręcz odwrotnie – spięte, co będzie wynikało z faktu przeforsowania się.

Nie bagatelizujmy tych kwestii przerw, które wbrew pozorom działają na plus a nie są minusem gdy mowa o rzeźbieniu sylwetki w należyty sposób. Najlepiej jest zatem postawić przede wszystkim na trening intensywny, ale zróżnicowany i umiarkowany, więc dobrze jest wybrać się do profesjonalisty, który trenuje przyszłych czy już obecnych kulturystów i z pewnością i nam wytyczy daną ścieżkę rozwoju naszych mięśni. Zajęcia z takim trenerem oczywiście zawsze będą płatne, ale inwestujemy przede wszystkim w to, ażeby nie wyrządzić sobie żadnej kontuzji i nie doprowadzić do skutków ubocznych niepoprawnie wykonywanych ćwiczeń.

Artykuł napisany przez: